Min Qolbi

"Verily in the remembrance of God do hearts find rest." (13:28)



Pada suatu masa tidak jauh dari masa ini, aku sering terfikir cinta dunia itu indah, penuh keasyikan dan aku sering leka. Leka terhadapMu, ya Rabbi.


Maafkanlah hambaMu ini... Maafkanlah diri yang lemah lagi hina ini yang terkadang tidak mampu untuk menepis godaan dunia ini tanpa kekuatan dariMu.


Di saat aku sendiri, aku bertanya pada diriku, bagaimanakah sesuatu yang berada di depan mataku, sesuatu yang selalu aku alami hari-harian boleh membuat aku lebih jauh dariMu? Cinta dunia telah mengaburi hatiku. Perasaan cinta yang aku anggap indah itu datangnya dariMu, ya Ilahi.. Mengapa aku sering terlupa? Cinta yang Kau anugerahkan kepadaku jauh lebih indah, jauh lebih murni dan tiada batasannya. Namun, aku masih mencari-cari cinta dunia yang sementara.


Ya Rahman, aku memohon kepadaMu... di kala aku alpa, ingatkanlah diri ini. Di kala aku asyik, kejutkanlah hatiku ini dari keasyikan dunia. "Letakkanlah dunia di tanganku, bukan di hatiku."


Dan di kesempatan ini, aku ingin sekali lagi
kembali kepadaMu..

Farah Md. Fadhil
19 Syawal

2 comments:

saje nak share,
teringat suatu hari ni aku tnye la sumone,"hati, kite bg makan ape?"
Pastu die jawab,"bercinta..isk,takkanla"

Moga kite tidak kalah dalam perang pemikiran ni..insya Allah...

jzkk, ukhti.. ya, semoga kita diberi kekuatan utk terus bermujahadah... =)